Στο Δημοτικό Ωδείο Άργους η διεθνούς φήμης σολίστ πιάνου Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου
Από φέτος ξεκινά μια εξαιρετικά σημαντική συνεργασία για το Ωδείο Άργους – Μυκηνών. Στην τάξη του πιάνου εκτός των άλλων καθηγητών, θα διδάσκει και η διακεκριμένη και διεθνούς ακτινοβολίας πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου.
Στο Άργος είχε εμφανισθεί παλιότερα στο Αρχαίο Θέατρο Άργους, στην πρώτη εκδήλωση μετά τη συντήρηση και αποκατάσταση του μνημείου το 2004.
Βιογραφικό
Η Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου γεννήθηκε στα Τρίκαλα Θεσσαλίας από μουσική οικογένεια – η μητέρα της Τερψιχόρη Παπαστεφάνου, διευθύντρια της τότε γνωστής Χορωδίας Τρικάλων της έδωσε τα πρώτα μαθήματα πιάνου. Σε ηλικία 7 ετών έδωσε το πρώτο της ρεσιτάλ στη αίθουσα Παρνασσός της Αθήνας.
Αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών, από την τάξη της Αλίκης Βατικιώτη και συνέχισε τις σπουδές της στο Ωδείο Τσαϊκόφσκυ της Μόσχας, κοντά στην Olga Zukowa, στη συνέχεια στην Ακαδημία Franz Liszt της Βουδαπέστης, κοντά στον Peter Solymos και τέλος, με υποτροφία του Ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης, στο Bloomington της Indiana, κοντά στον διακεκριμμένο πιανίστα και δάσκαλο Gyorgy Sebok που επηρέασε αποφασιστικά την καριέρα της. Έχει επίσης μελετήσει κοντά στον Alfred Brendel.
Έχει υπάρξει φιναλίστ στους διεθνείς διαγωνισμούς Bach στο Toronto του Καναδά και Clara Haskil στην Ελβετία. Διακρίθηκε στο Διεθνή Διαγωνισμό πιάνου της Γενεύης με τα Βραβεία Liestockl και Fazioli . Κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο πιάνο, μελέτησε θεωρητικά και σύνθεση από μικρή ηλικία ήδη με τον Γ. Α. Παπαϊωάννου και στην Αμερική με το Frederic Fox. Την ίδια εποχή, μελέτησε τη μουσική Jazz και τον συνδυασμό έργων για πιάνο με κρουστά.
Νωρίς η νεαρή πιανίστα στράφηκε στη μελέτη του έργου του J. S. Bach παράλληλα με την ενασχόλησή της με έργα για πιάνο και κρουστά. Σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα παρουσίασε σχεδόν παράλληλα με το Καλώς Συγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο τού J. S. Bach, στα τέλη της δεκαετίας του 1980, το έργο ‘Music for a summer evening’ για δύο πιάνα και κρουστά του G. Crumb, σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα με τους A. Marchand στο πιάνο και τους Τ. Μαρινάκη και Α. Χρηστίδη στα κρουστά για λογαριασμό της Ελληνικής Ραδιοφωνίας-Τηλεόρασης.
Παράλληλα με την ερμηνευτική πλευρά έχει ασχοληθεί διεξοδικά σε κύκλο διαλέξεων με την μελέτη, το νόημα και τη διαχρονικότητα του έργου του J. S. Bach που έχει παρουσιάσει και σε κύκλο διαλέξεων. Έχει ερμηνεύσει ολόκληρο το έργο του για πληκτροφόρα όργανα, έχει παρουσιάσει επανειλημμένα σε κύκλους ρεσιτάλ ολόκληρο το Kαλώς Συγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο – την έκδοση του οποίου έχει επιμεληθεί και για λογαριασμό των εκδόσεων Φ. Νάκας – τις Παραλλαγές Goldberg καθώς και τα κοντσέρτα του. Επίσης, έχει ιδιαίτερα μελετήσει δισκογραφήσει και ερμηνεύσει το έργο του Robert Schumann. Η πρώτη της δισκογραφική δουλειά περιελάμβανε Σονάτες του Προκλασσικού συνθέτη Baldassare Galuppi και Σονάτες τού W.A. Mozart.Το ρεπερτόριό της εκτείνεται από τη μουσική Baroque, μέχρι έργα των T. Takemitsu, K. Stockhausen, G. Ligeti, Luigi Nono και George Crumb.
Έχει εμφανιστεί, πάντα με ενθουσιώδεις κριτικές, σε συναυλίες με ορχήστρες, μουσική δωματίου και ρεσιτάλ σε πολλές χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Ισπανία, Τσεχία, Ρωσία, Φινλανδία, Ουγγαρία), Αμερική και Καναδά.
Στο χώρο του τραγουδιού έχει κάνει την εμφάνισή της δισκογραφικά με το ‘Σμάλτο’ (Lyra) ένα κύκλο τραγουδιών σε δική της μουσική, στίχους και ενορχήστρωση.
Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τα ‘12 Ορυκτά (12 Minerals) για σολο πιάνο και τα ΄΄12 +1 Οστρακα και Σκιές (12+1 Shells and Shadows) για πιάνο και φωνή και πιάνο-πάνω σε ποίηση Lorca, Baudelaire, Blake, Goethe- από τις εκδόσεις Φ Νάκας. Μελοποιήσεις της ελλήνων ποιητών έχουν παρουσιαστεί επανειλημμένα σε συναυλίες. Έχει δισκογραφήσει το πιανιστικό έργο του Γ.Α. Παπαιωάννου, του Βαγγέλη Κατσούλη και έχει επίσης ερμηνεύσει επανειλημμένα έργα ελλήνων συνθετών – τη Mεγάλη Ελληνική Σονάτα τού Δημήτρη Μητρόπουλου, την οποία έχει και δισκογραφήσει – Νίκου Σκαλκώτα, Γιώργου Κουμεντάκη, Περικλή Κούκου, Γιώργου Κουρουπού, Γ. Σισιλιάνου κ.α
Διδάσκει στο Ωδείο Φ. Νάκας όπου είναι Έφορος της σχολής του πιάνου.
Έχει τιμηθεί με το Βραβείο ’Μοτσενίγου’ της Ακαδημίας Αθηνών.