Η Επίδαυρος ξεκινά με μία μοναδική παράσταση-γεγονός στην ιστορία του Φεστιβάλ Επιδαύρου στις 21 και 22 Ιουνίου (21:00).
Ο αμερικανός Ρόμπερτ Γουίλσον, ένας από τους πιο καταξιωμένους σκηνοθέτες παγκοσμίως, γνωστός για τα μοναδικά εικαστικά περιβάλλοντα που δημιουργεί και αγαπημένος του ελληνικού κοινού (Κουαρτέτο, Όπερα της πεντάρας, Οδύσσεια, The old woman, Γράμμα σε έναν άντρα κ.α.), σκηνοθετεί για πρώτη φορά στην Επίδαυρο, τον Οιδίπους, βασισμένο στο έργο του Σοφοκλή.
Στις παραστάσεις του Γουίλσον τα σκηνικά ξεχωρίζουν, ενώ ο φωτισμός παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, δημιουργώντας δυνατές ποιητικές εικόνες που συνοδεύουν τη δράση με καθοριστικό τρόπο. Η συγκλονιστικής απλότητας κίνηση των ηθοποιών, μαγνητίζει το βλέμμα του θεατή. Η καλλιτεχνική ματιά του Γουίλσον θεωρείται ότι αναμόρφωσε τη σκηνοθεσία σε θέατρο και όπερα, με την τόλμη και την ιδιαιτερότητά της. Ως σκηνοθέτης, ο Γουίλσον έχει συνεργαστεί με κορυφαία ονόματα της τέχνης, όπως ο Φίλιπ Γκλας, η Ιζαμπέλ Ιπέρ, ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, ο Γουίλιαμ Νταφόε κ.α. Από το 1992 διευθύνει το Watermill Center στη Νέα Υόρκη, ένα διεθνές κέντρο έρευνας για τις παραστασιακές τέχνες.
Στην παράσταση που θα δούμε στην Επίδαυρο (παραγγελία του Φεστιβάλ Επιδαύρου), ο Γουίλσον παίρνει ως βάση το μύθο του Οιδίποδα, για να αφηγηθεί την ιστορία του ήρωα. Αφηγήτρια θα είναι η Λυδία Κονιόρδου, ενώ στην παράσταση πρωταγωνιστεί επίσης η σπουδαία γερμανίδα ηθοποιός Angela Winkler. Παίζουν ακόμα οι Dickie Landry, Μιχάλης Θεοφάνους και Αλέξης Φουσέκης, Meg Harper, Kayije Kagame, Casilda Madrazo, ενώ ακούγονται ο Ρόμπερτ Γουίλσον και ο Κρίστοφερ Νόουλς.
Στα ελληνικά, ιταλικά, αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά και λατινικά, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.
Εισιτήρια στο greekfestival.gr, στο ticketmaster.gr και στο 210 8938112
Για τη μεταφορά του κοινού με πούλμαν από την Αθήνα στην Επίδαυρο, υπάρχει ειδική προσφορά του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στην τιμή των 10,30€. Η αγορά της θέσης γίνεται ηλεκτρονικά και από τα ταμεία (Πανεπιστημίου 39) με τον κωδικό του εισιτηρίου της παράστασης.