Ο Ντίνος Καλύβας συστήνεται πολλές φορές ως Τενόρος cross over. Ο τραγουδιστής που ξεκινάει την ερμηνεία του με ποπ στιλ στο κουπλέ και στο ρεφραίν – εφ΄ όσον το κομμάτι ανεβαίνει ψηλά ή αν το ανεβάσει ο ίδιος μια οκτάβα – το λέει με όλη την φωνή περασμένη στα ηχεία ψηλά με τον κλασσικό – λυρικό τρόπο.
Κάθε φορά που τον συναντώ στο γραφείο του στο πρωτόκολλο της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας μοιάζει σαν λιοντάρι, μέσα σε κλουβί. Την πρώτη φορά που μιλήσαμε, φεύγοντας μου ήρθαν στο μυαλό όσα έχω διαβάσει για τον Καρυωτάκη στη Νομαρχία Πρεβέζης.
Ο Καλύβας όμως αντίθετα από τον γνωστό ποιητή και πεζογράφο, ξεχωρίζει τη δουλειά από την τέχνη. Είναι ένας από τους πλέον υποδειγματικούς και ευσυνείδητους υπαλλήλους που διεκπεραιώνει την δουλειά του.
Η συνομιλία με τον Τενόρο του Ναυπλίου, όπως πολλοί τον αποκαλούν, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα:
Πώς ξεκινήσατε και τί ήταν αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με αυτό το είδος της μουσικής;
ΚΑΛΥΒΑΣ. Αν και τη φωνή την κληρονόμησα από τον πατέρα μου που δεν είναι και μεγάλος λάτρης του κλασσικού ρεπερτορίου, από αγέννητος μιας και η μητέρα μου λάτρευε την Όπερα, είχα τα “ανάλογα” ακούσματα. Επίσης θυμάμαι τη γιαγιά μου τη Γεωργία (η οποία τραγουδούσε και ήξερε να παίζει μαντολίνο), να έχει κρυφό καημό κάποιον από μας τους εγγονούς της να γίνει Τενόρος!
Βέβαια δεν μεγάλωσα σε ένα σπίτι που ακούγαμε μόνο όπερα, κάθε άλλο. Κάποια στιγμή κοντά στα 22 μου χρόνια, είχα μια ακατάσβεστη επιθυμία να μάθω μουσική (επαγγελματικά) και τραγούδι. Μόλις άκουσε η 1η μου δασκάλα τη φωνή μου, μου είπε ότι είχα μια πολύ σπάνια φωνή λόγω εύρους και ηχοχρώματος (Λυρικού – δραματικού Τενόρου) κι έπρεπε να προχωρήσω στο κλασσικό τραγούδι. Μιας και λοιπόν είχα στο dna μου το “σπόρο” ακολούθησα τη συμβουλή της, πιστεύω για καλό!
Έχετε κάνει σπουδές στη μουσική;
ΚΑΛΥΒΑΣ. Έχω δίπλωμα και 2 Master class στη μονωδία (κλασσικό τραγούδι) , καθώς κι έχω τελειώσει τα θεωρητικά(Θεωρία της μουσικής, αρμονία, Ιστορία, , οργανογνωσία κλπ.). Επίσης παίζω πιάνο και κιθάρα, με τα οποία αρκετές φορές συνοδεύω τον εαυτόν μου.
Υπάρχουν δημόσιες παρουσίες, που χαρακτηρίζετε σημαντικές;
ΚΑΛΥΒΑΣ. Έχω εμφανιστεί στο μικρό Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στην πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα τα Χριστούγεννα του 2013, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και η πιο σημαντική (το είχα κι όνειρο απ’ όταν ξεκίνησα το τραγούδι) είναι το ρεσιτάλ που έδωσα στο Φεστιβάλ Ναυπλίου. Έχει ακουστεί η φωνή μου επίσης στο Classical music discoveries το 1ο παγκοσμίως διαδικτυακό ραδιόφωνο.
Πιο σημαντική όμως για μένα και πιο συγκινητική , ήταν μια διάλεξη – παράσταση που έδωσα στις έγκλειστες Φυλακές Ναυπλίου. Με κάθε ειλικρίνεια σας λέω , δεν έχω αντιμετωπίσει τόσο προσηλωμένο κι αφοσιωμένο κοινό! Ήταν για μένα ένα μεγάλο στοίχημα να μπορέσω να αγγίξω τις καρδιές αυτών των ανθρώπων!
Η εργασία σας δεν έχει σχέση με τη μουσική. Αισθάνεστε εγκλωβισμένος στη δουλειά; Πώς σας αντιμετωπίζουν οι συνάδερφοί σας στην εργασία σας;
ΚΑΛΥΒΑΣ. Η εργασία μου για την καριέρα μου από τη μία είναι τροχοπέδη μιας και μου τρώει τον πιο παραγωγικό και πολύτιμο χρόνο, από την άλλη ευλογία! Τι εννοώ; Όπως καταλαβαίνετε, οι πολυετείς σπουδές θέλουν και πολλά χρήματα, τα οποία χρήματα μου τα εξασφάλισε η εργασία μου. Επίσης, όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο, τη σημερινή εποχή ακόμη και τα “μεγάλα ονόματα” δεν μπορούν να ζήσουν μόνο από την τέχνη.
Δεδομένου ότι δεν έχω “μπάρμπα στην Κορώνη”, ο δρόμος μου δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα! Άρα λοιπόν αναγκαστικά αν δεν ήμουν δημόσιος υπάλληλος, θα ήμουν υποχρεωμένος να τραγουδώ “δεξιά κι αριστερά” παίρνοντας πολύ μικρές αμοιβές (κάτι που κάνουν πολύ σπουδαίοι συνάδελφοί μου τραγουδιστές), σπάζοντας και κουράζοντας το λαιμό μου, ή το ακόμη χειρότερο και πιο κουραστικό να κάνω μαθήματα ορθοφωνίας και φωνητικής! Τώρα έχω την πολυτέλεια της επιλογής και της προστασίας της φωνής μου.
Οι συνάδελφοί μου όσον αφορά το ζήτημα της εργασίας μου, με αντιμετωπίζουν σαν απλό υπάλληλο και είμαι μια χαρά με αυτό, γιατί στην Περιφέρεια που εργάζομαι, αυτό είμαι κι όχι κάτι άλλο, ούτε θα ήθελα ιδιαίτερη μεταχείριση, να λουφάρω δηλαδή επειδή είμαι ο Τενόρος Ντίνος Καλύβας!
Στο καλλιτεχνικό κομμάτι, οι περισσότεροι συνάδελφοί μου, ήταν και είναι πάντα δίπλα μου. Είναι η “οικογένειά μου”, ένα από τα δυνατά μου στηρίγματα που μου δίνει τη δύναμη να συνεχίζω! Είναι μεγάλη για μένα η χαρά όταν τους βλέπω κάτω από τη σκηνή, αλλά και η δική τους όταν με ακούνε ή με βλέπουν να κάνω σπουδαία πράγματα!
Ποιοι είναι οι στόχοι και πώς μπορούν να επιτευχθούν;
ΚΑΛΥΒΑΣ. Έχω πολύ μεγάλους στόχους, διάσημα Θέατρα και μουσικές σκηνές που θα ήθελα να εμφανιστώ, συνεργασίες με ορχήστρες και άλλους σπουδαίους καλλιτέχνες, που θα ήθελα να κάνω. Για το πως μπορούν να επιτευχθούν δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή, καθότι “η ζωή ξεπερνά τη φαντασία”. Προσπαθώ να κάνω όσο μπορώ σωστές επιλογές, μικρά και σταθερά βήματα και να μην σταματώ να δουλεύω πολύ σκληρά κάνοντας παράλληλα πολλές και μεγάλες θυσίες, ελπίζοντας πάντα για το καλύτερο! Ας είμαι δυνατός και υγιής κι όλα θα γίνουν!
26o Φεστιβάλ Ναυπλίου
Ποιος είναι ο Dino Kalyvas
Ο Ντίνος Καλύβας είναι Τενόρος, έχει Δίπλωμα Μονωδίας (Κλασσικό Τραγούδι) από το Ωδείο «Ορφείο Αθηνών» (Τάξη της Ακτής Δρίνη) και Πτυχίο Ειδικού Αρμονίας, από το Δημοτικό Ωδείο Ναυπλίου «Κων/νος Nόνης» (Τάξη του Ιωάννη Νόνη). Συνέχισε τις σπουδές του στο κλασσικό Τραγούδι στο Ωδείο «Φίλιππος Νάκας» Αθηνών με τον Τενόρο Σταμάτη Μπερή, στην Τάξη του masterclass κατά το έτος 2010 -2011. Έλαβε μέρος στο masterclass που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από την κα Jannette Pilou στις 09-03-2012, που έγινε στα πλαίσια των υποτροφιών » Μαρία Κάλλας».
Έχει συνεργαστεί με διάφορα μουσικά σύνολα (Tenorissimo του Σταμάτη Μπερή,
Los Eroticos του Μιχάλη Νικολούδη όπου τραγούδησε με την Τάνια Νικολούδη στον «Παρνασσό» και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης),συνθέτες (Παναγιώτη Καρούσο, Άκη Μελή), κι ορχήστρες όπως α) του πανεπιστημίου Αθηνών με μαέστρο τον Παύλο Σεργίου και β) την Ορχήστρα του Δήμου Αθηνών, με μαέστρο τον Ελευθέριο Καλκάνη οπού τραγούδησε στη χριστουγεννιάτικη συναυλία που έγινε στις 28-12-2013 στην πλατεία συντάγματος στην Αθήνα.
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Έχει λάβει μέρος σε 3 show του 1ου σε ακροάσεις παγκοσμίως ιντερνετικού κλασσικού ραδιοφώνου, Classical Music Discoveries του Ken Hedgecock, όπου με την canzonetta «Torna a surriento», από ζωντανή συναυλία, ήταν στα 10 πρώτα show όλης της χρονιάς του 2015, με πάνω από 200 εκατομμύρια ακροάσεις!!!
Στις 26 Ιουνίου του 2017 καταχειροκροτήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα της 1ης Βουλής των Ελλήνων, όταν τραγούδησε εν όψει του Φεστιβάλ Ναυπλίου, το οποίον έχει τιμηθεί με τη διάκριση του καλύτερου Φεστιβάλ από την Ένωση Ελλήνων Μουσικών Κριτικών. Σημαντική στιγμή ήταν τα πλέον κολακευτικά σχόλια του καλλιτεχνικού Διευθυντή εδώ και 25 χρόνια του Φεστιβάλ Ναυπλίου, του κυρίου Γιάννη Βακαρέλη!
Στις 29/08/2017 τραγούδησε εν όψει του Φεστιβάλ «Δρόμοι Πολιτισμού Αργολίδας» το οποίο πραγματοποιήθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου – Π.Ε. Αργολίας ..
Στις 28/04/2018 τραγούδησε στην αίθουσα του Φιλολογικού συλλόγου ο Παρνασσός στην Αθήνα, με την Τάνια Νικολούδη, (μαέστρος ο Γιάννης Νικολόπουλος) σε μια βραδιά με θέμα «Άνθρωπος και Μουσική» που οργάνωσε και συμμετείχε το Χορωδιακό Εργαστήρι Ναυπλίου, στο οποίο είναι αρωγό μέλος. Ακολούθησαν άλλες δύο συναυλίες με το ίδιο σχήμα στις 12/07/2018 εν όψει «Δρόμων Πολιτισμού Αργολίδας» στο Κιβέρι Αργολίδας και στις 14/07/2018 στο Ναύπλιο για να μαζευτούν χρήματα για τον πανελλήνιο σύλλογο καρδιοπαθών.
22 ΟΚΤΩΒΙΟΥ 2018 εκδίδεται από την δισκογραφική εταιρεία POLYMUSIC σε όλα τα μεγάλα παγκόσμια διαδικτυακά μαγαζιά( itunes, Amazon, Deezeer, Spotify, Google Play, Akazoo , Napster κλπ) το ολοκληρωμένο άλμπουμ με 10 από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες κλασσικές και ποπ επιτυχίες με τίτλο «AMAZING ARIAS», συμπεριλαμβανομένων των Nessun Dorma , Serenata του Schubert, My Way, Skayfall(Adele), Yesterday κλπ. Η ηχογράφηση και η μίξη του ήχου έγινε στο Earth Studio του συνθέτη Άκη Μελή , ο οποίος έκανε και τις εκπληκτικές κλασσικές – ποπ ή αλλιώς καλύτερα cross over ενορχηστρώσεις.
Άκης Γκάτζιος