Χαμός στα social για το εξώφυλλο των Θρησκευτικών της Γ΄ Γυμνασίου
Χαμός γίνεται τις τελευταίες μέρες στο διαδίκτυο και τα social media με αφορμή το εξώφυλλο του βιβλίου Θρησκευτικών της Γ΄ Γυμνασίου. Η απουσία του σταυρού από την εκκλησία και οι ελικοειδείς απολήξεις του καμπαναριού ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων, αναρτήσεων και ανακοινώσεων σχετικά με την “αποχριστιανοποίηση” της εκπαίδευσης, όσο μπορεί να θεωρηθεί ο όρος αυτός δόκιμος για να περιγράψει την αντίληψη των αντιδρώντων.
Όπως μπορείτε να δείτε, στο εξώφυλλο παρουσιάζεται η Εκκλησία του Αγίου Διονυσίου με ελικοειδείς απολήξεις, που παραπέμπουν σε καπνό και οι οποίες ξεκινούν από τις σκεπές του καμπαναριού και του ναού, και κατευθύνονται προς τον ουρανό. Απουσιάζει, ωστόσο, ο σταυρός, κάτι που δεν άρεσε σε πολλούς, ξεκινώντας, ως είθισται… πόλεμο αναρτήσεων κατά του υπουργείου και του καλλιτέχνη.
Ο καλλιτέχνης είναι ο ζωγράφος και αγιογράφος μάλιστα, Μπάμπης Πυλαρινός, ο οποίος απάντησε με συνέντευξή του στο ethnos.gr στους επικριτές του, που εστιάζουν στην απουσία του σταυρού.
Αρχικά, δε, δηλώνει εντυπωσιασμένος που η αρμόδια επιτροπή επέλεξε κάποιο ζωγραφικό έργο αντί για αγιογραφία και τονίζει: «Το είδα σαν μια προσπάθεια τρυφερής προσέγγισης των παιδιών».
Όπως εξηγεί, στο εξώφυλλο του βιβλίου παρουσιάζεται μια αφαιρετική εικόνα της αγαπημένης του πατρίδας, «του «γλυκού Τζάντε»».
Και συμπληρώνει: «Για το συγκεκριμένο έργο εκφράστηκαν αντιρρήσεις σχετικά με τις ελικοειδείς απολήξεις που μοιάζουν με καπνό, που ξεκινούν από τις απολήξεις της σκεπής του καμπαναριού και του ναού, και κατευθύνονται προς τον ουρανό. Αυτή είναι μια σουρεαλιστική, ασυνείδητη, ζωγραφική κίνηση που έχει για μένα μεταφυσικό βάθος, σαν ένας τρόπος να επικοινωνήσεις με τον Θεό, κάτι σαν το θυμίαμα που ανεβαίνει στον ουρανό: «Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου». Παρεξηγήθηκε και η αχνή παρουσία μιας μορφής που μπορεί να είναι μέρος του παραδείσου, αλλά μπορεί και να κρατάει μια απόσταση, να αισθάνεται αποκομμένη από τη “γιορτή”».