ΕκδηλώσειςΑρχείο

Βραδιές αυτοοργανωμένου κινηματογράφου στο Άργος

Βραδιές αυτοοργανωμένου κινηματογράφου, με άξονα την κρίση που ζει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, οικονομική και αξιών, διοργανώνει ο Ανοιχτός Κοινωνικός Χώρος «Δον Κιχώτης» (Καλαμαρά 4, Άργος) τις δυο επόμενες Παρασκευές 7 και 14 Οκτώβρη. Οι προβολές ξεκινούν στις 9 μ.μ. και η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.


Το πρόγραμμα

Παρασκευή 7 Οκτώβρη:

«Spectrum» των Tangerine Productions (2016, 32′) Συμμετοχή στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσαλονίκης.

Υπόθεση:
Ντένυ, Νανά, Άννα: τρεις εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες, αναδεικνύουν τις πολυεπίπεδες προβληματικές της αποδοχής της ταυτότητας φύλου από την ελληνική κοινωνία και νομοθεσία, μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες. Στο ντοκιμαντέρ εξηγείται η -άγνωστη για την πλειοψηφία- έννοια της ταυτότητας φύλου, οι εσωτερικές συγκρούσεις των πρωταγωνιστικών προσώπων αλλά και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στον κοινωνικό τους περίγυρο. Και όλα αυτά στα πλαίσια της σημερινής πραγματικότητας στην Ελλάδα της κρίσης… των αξιών.

«Εν αρχή ην ο σπόρος» του Christophe Guyon (23′)

Υπόθεση:
Το ντοκιμαντέρ πραγματεύεται  τον κίνδυνο εξαφάνισης των παραδοσιακών σπόρων και τις δραματικές επιπτώσεις στην ανθρωπότητα από την παγκόσμια κυριαρχία των μεταλλαγμένων σπόρων που κατασκευάζουν οι πολυεθνικοί αγροβιομηχανικοί κολοσσοί.

«Oppression» των Μυρτούς Συμεωνίδου, Νίκου Πανιεράκη (2014, 45′) Συμμετοχή στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Υπόθεση:
Όσο η οικονομική κρίση βαθαίνει, οι παρεμβάσεις στο δημοσιογραφικό έργο αυξάνονται και οι δημοσιογράφοι καλούνται να επιλέξουν αν θα ακολουθήσουν μία κεντρική γραμμή ή αν θα τολμήσουν να τηρήσουν διαφορετική στάση. Αυτοί που τολμούν, ρισκάρουν όχι μόνο να απολυθούν ή να διωχθούν νομικά, αλλά ακόμα και τη σωματική τους ακεραιότητα. To Oppression παρουσιάζει μόνο μερικά από τα εκατοντάδες περιστατικά που δείχνουν ότι ένα από τα θύματα της κρίσης στην Ελλάδα είναι η ελευθεροτυπία.


Παρασκευή 14 Οκτώβρη:

«Εναλλακτική λύση» του Βασίλη Τσιράκη (2015, 21′) Βραβείο διαγωνισμού σεναρίου στο London Greek Film Festival.

Υπόθεση:
Ένας άνεργος στα 40 βαδίζει στους δρόμους μιας μεγαλούπολης και καταλήγει σ” ένα κατάστημα του ΟΑΕΔ, όπου ένα τηλεοπτικό συνεργείο κάνει ρεπορτάζ για την ανεργία. Μέσω μιας οθόνης τηλεόρασης που βρίσκεται σ” ένα πολυτελές διαμέρισμα και δείχνει το ρεπορτάζ, μεταφερόμαστε σ” ένα τηλεοπτικό σήριαλ όπου πρωταγωνιστής είναι ένας παραγωγός τηλεοπτικών ταινιών. Με διαδοχικά τρυκ της σχέσης κάμερας και οθόνης της TV μεταφερόμαστε διαδοχικά μεταξύ του σήριαλ και του ξενώνα των άνεργων ηθοποιών, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ο άνεργος 40. Στον ξενώνα φτάνει η είδηση ότι μεγάλη κινηματογραφική εταιρεία ζητά κομπάρσους για μια διεθνή υπερπαραγωγή…

«NΟΝ ΟΜΝΙS MORIAR» σε παραγωγή της κολεκτίβας «Λοκομοτίβα», σε σκηνοθεσία της Θεοδοσίας Γραμματικού. (2014, 67′) Συμμετοχή στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Υπόθεση:
Ένα ντοκιμαντέρ με αφορμή την απεργία στην Ελληνική Χαλυβουργία
Νοέμβρης. 2011 Εργοστάσιο Ελληνικής Χαλυβουργίας., ο ήχος των μηχανών πλέκεται με τις έντονες συζητήσεις των εργατών. Απολύσεις. Οι μηχανές παγώνουν και οι χαλυβουργοί μαζεύονται για τη γενική τους συνέλευση.

Δυο προτάσεις τίθονται. Απολύσεις ή πενθήμερο πεντάωρο με μείωση των αποδοχών Επιλέγουν. Τίποτα από τα δυο και αποφασίζουν να κατέβουν σε απεργία, μια απεργία η οποία κράτησε εννιά μήνες.